mercoledì 26 febbraio 2014

Duktiga Magic - Bravissimo Magic

Vi har hoppat små hopp nästan på varje lektion nu på sista tiden för att vänja Magic vid hindren. På tisdagar brukar vi inte hoppa, men annars har vi hoppat något smått nästan på varje lektion, men bara några hopp åt gången så Magic inte blir trött på det. Jag är så nöjd, den har verkligen utvecklats mycket och den har inte vägrat något hinder nu mera på länge. Tyvärr har jag aldrig någon som kan ta bilder på mig då jag och Sofia alltid rider samtidigt. Senast jag hade kameran med på stallet och Sofia slutade före mig kom hon tyvärr först när jag redan hade hoppat färdigt och det var redan mörkt.
Idag hoppade vi ett räcke på 105 cm och för Magic som i början snubblade också över markbommarna är det ett stort framsteg!
Ultimamente abbiamo fatto qualche saltino quasi a tutte le lezioni per abituare Magic a saltare. Solo il martedì di solito non saltiamo, ma altrimenti qualche piccolo saltino lo facciamo sempre. Sono contentissima, Magic è migliorato tantissimo e da tanto non rifiuta più niente. Purtroppo non ho foto dei nostri salti perché Sofia ed io montiamo sempre alla stessa ora. L'ultima volta che ho portato la macchina fotografica e Sofia ha finito prima, ha fatto qualche foto, ma purtroppo avevo già finito di saltare e stavo facendo l'ultimo trotto in distensione e poi passo. Era già quasi buio. Oggi abbiamo saltato un verticale da 105 e per Magic, che inciampava anche sulle barriere a terra, è un grande passo in avanti!
Poco prima c'era questo bellissimo tramonto.

Nessun commento:

Posta un commento