mercoledì 28 aprile 2010

Hoppövningar med Turbine - Esercizi di salto con Turbine



Jag fick en riktig endorfinspruta av min ridtimme idag. Det var jätte roligt! Vi hade hoppövningar. Jag fick duktiga Turbine. Han är verkligen trevlig och samarbetsvillig, just en sådan som det är lätt att börja öva hoppning med. Först hoppade vi fyra låga hinder som man skulle rida till i långsam galopp och göra en liten volt och komma till nästa o.s.v. Det var en övning på att styra hästen bra mot hindret och efter hindret genast på volt. Efter det hoppade vi en serie med tre studshopp och sedan en oxer som var lite högre. Jag hade lektionen tillsammans med en av flickorna som har egen häst och hör till tävlingsgruppen på stallet. Hon fortsatte sedan med högre hinder och jag hoppade till kanske 1,15 som redan var högt för mig. Jag kom lite snett alltid mot det sista hindret, så jag måste bättra på det sa han och också att inte kasta mig framåt för tidigt innan hästen hoppar, o.s.v. Men roligt var det! Tyvärr har jag inga bilder på lektionen, skulle var roligt att se hur man ser ut när man hoppar, men jag tog ett foto på hinderserien, som jag lägger in här och ett foto på mig och Turbine som Sofia tog en dag när hon var och tittade på min lektion.

La lezione di oggi mi ha dato una carica di endorfine e buon umore! Ho montato Turbine che è un cavallo bravissimo che collabora e non si oppone. L'ideale per riprendere a saltare! Abbiamo fatto esercizi di salto. Ho fatto lezione insieme ad una delle ragazze bravissime che fanno parte della squadra agonistica. Lei ha continuato con ostacoli più alti, io mi sono fermata a 1,15 ca che già era alto per me, soprattutto perché gli ostacoli erano in serie. Prima tre di seguito e poi l'ultima un pò più alto. Ho difficoltà a tenere il cavallo dritto e devo esercitarmi sulle direzioni,  come anche a non buttarmi in avanti prima che il cavallo salti. E tante altre cose, ma è stato molto divertente! Purtroppo non ho foto della lezione, ma metto una foto della serie di salti che abbiamo fatto e una foto che mi ha fatto Sofia una volta mentre facevo lezione.

Nessun commento:

Posta un commento