lunedì 6 giugno 2011

Diana

Nu har jag fått en häst på hjärnan igen. Jag skulle vilja rida bara den hästen, blir bättre tillsammans med den hästen, börja hoppa högre hinder med den hästen, delta i dressyrtävling med den hästen. Det är lilla Diana. Diana är bara 4 år och kom till stallet i april. Jag fick genast börja rida den. Den var inriden, trevlig och orädd med härliga steg. Galoppfattningarna gick inte bra i början, men den lärde sig snabbt. Jag har också hoppat dom första små hindren med den och den har inget emot att hoppa. Jag drömmer om att kunna hyra den för någon tid, eftersom jag tyvärr inte kan köpa den. Får se hur länge man får njuta av den hästen innan någon annan köper den... Här är den när den har just kommit till stallet i slutet av april.

C'è di nuovo un cavallo che è il mio pensiero fisso. Vorrei poter montare solo lei, vorrei imparare insieme a lei, vorrei cominciare a saltare di più insieme a lei, vorrei fare gare di dressage con lei, me la vorrei comprare! É la piccola Diana, cavallina di 4 anni che è arrivata al maneggio alla fine di aprile. Ha dei bei movimenti ed è leggerissima da montare, impara velocemente. La prima volta avevo difficoltà a farla partire al galoppo, ma adesso va senza problemi. Abbiamo saltato i primi piccoli ostacoli e le piace. Sogno di prenderla in mezzafida, visto che non me la posso comprare. Ma, vediamo per quanto ancora me la posso godere, prima che qualcun'altro se la compri...
Prima crocettina 23.4
Första lilla hindret 23.4

Nessun commento:

Posta un commento