giovedì 1 luglio 2010

Hopptävling - Gara di salto ostacoli

Jag deltog i min första hopptävling på 30 år eller något! Det var mycket roligt. Nevada har blivit min tävlingskumpan och han blir riktigt pigg när han kommer i gång med hoppandet. Sofia deltog tyvärr inte den här gången, för hon blev lite rädd när det övades och hindren var högre än hennes kategori skulle ha varit och ponnyn Kenny tog så stora hopp så hon föll på hennes hals varje gång efter hoppet. Dessutom hade vi redan bokat vår semester uppe i Dolomiterna och vi kom tillbaka dagen före tävlingarna, så det var också en bidragande orsak till att hon inte kunde delta. Tre av hennes bästa kompisar deltog, så när dagen var inne skulle hon nog haft lust att delta också, men det får bli till nästa gång! Jag åkte snabbt till stallet när vi kommit tillbaka från semestern och lyckades bli så efter i ett hopp att jag föll av efter hoppet och blev lite skrämd. Det märks genast när man inte har ridit på en vecka. Men det var bara att stiga upp igen och ta om banan och då gick det bra som tur.
Tävlingen gick bra både för mig och Sofias kompisar. Felfri bana. Jag deltog i 80 cm klassen och det kändes alldeles tillräckligt svårt för mig.

Ho partecipato alla mia prima gara di salto per 30 anni o qualcosa. È stato molto divertente ed emozionante! Purtroppo Sofia non ha partecipato questa volta. Durante gli allenamenti si è un pò impaurita perché i salti erano più alti della sua categoria e dopo ogni saltone di Kenny lei cadeva sul suo collo. Poi avevamo già programmato la nostra vacanza in Trentino e siamo tornati proprio il giorno prima della gara. Alla fine Sofia era dispiaciuta di non aver potuto partecipare, perché tre delle sue migliori amiche hanno partecipato, ma sarà per la prossima volta!
La gara è andata bene sia per me che per le amiche di Sofia, abbiamo tutte fatto il percorso netto. Io ho fatto la 80 che era già abbastanza difficile per me. Ho fatto la gara con Nevada che ormai è diventato il mio compagno di gare. È un dormiglione, ma quando salta gli ostacoli si sveglia.

Nessun commento:

Posta un commento