venerdì 11 marzo 2011

Hoppning för Sofia - Saltini per Sofia

Idag hade vi en bra lektion. Det var bara vi tre - jag, Sofia och vår väninna Alessia som flyttat med oss till det nya stallet. Jag hann just skriva om att Sofia inte har fått hoppa på länge och idag fick hon det. Hon var jätte nöjd, men medgav att hon känner sig lite osäker och inte känner för att tävla med Hidalgo ännu. Ridläraren sa nämligen att jag, Alessia och en annan flicka skulle få delta i en tävling om två veckor. Roligt, då är det alltså dags att börja hoppa igen. Jag ska delta med Sole som är en liten skimmel. Jag har inga foton när jag rider henne, men hoppas att jag kan få någon att ta några snart. Sofia sa att hon inte var alls ledsen över att hon inte ska delta ännu, att hon gärna kommer och tar foton på oss i stället. Det blir ju fler tävlingar! Vädret lär ska bli regnigt igen, men hoppas inte det håller på för länge så vi kan öva! Hurra, roligt att ha något mål att träna för!
Oggi una bella lezione. Eravamo io, Sofia e la nostra amica Alessia che ha cambiato maneggio con noi. Avevo appena detto che Sofia non saltava quasi mai e oggi finalmente ha saltato. Era contentissima! Ha ammesso di sentirsi un pò insicura, ma non è tanto strano perché all'altro maneggio non saltava praticamente mai da tre mesi, tranne in gara e adesso ha subito un pò il cambiamento. L'istruttore ha detto che io, Alessia ed un'altra ragazza a fine mese dovremmo uscire in gara. Bello, un obiettivo per il quale lavorare! Sofia non era dispiaciuta di non partecipare questa volta perché non se la sente ancora. Tanto ci saranno altre gare!

Nessun commento:

Posta un commento