martedì 22 maggio 2012

Min första tävling i 100 cm klassen - La mia prima 100

I mars hade jag min första 100 cm tävling med Perseo och Sofia tävlade i 90 igen med Flicka. Det var en två dagars tävling. Den första dagen lyckades jag rida en felfri bana, men jag hann och vågade inte svänga så snävt som jag borde ha gjort, så tiden blev dålig. Vi kom på nionde plats. Min ridlärare sa att nästa gång kan jag gå banan själv och inte lyssna på hans råd eftersom jag ändå inte följer dem. Men det var ju min första 100, så det kan väl förlåtas, jag var ganska nöjd i alla fall. Följande dag skulle det ha räckt att rida felfritt, men då gick jag och störde Perseo före det nästsista hindret och fick honom att hoppa av alldeles för tidigt så han rev det. Sofia och Flicka fick en nedrivning båda dagarna. Den första dagen vann den som red snabbast och felfritt och den andra dagen skulle man komma möjligast nära den idealiska tiden. Det var roligt och vädret var bra båda dagarna.
A marzo finalmente la mia prima 100 in gara! Avrei preferito fare una 90 prima, ma l'istruttore mi ha iscritta direttamente nella 100. Era una gara da due giorni. Il primo giorno io e Perseo abbiamo fatto netto, ma era una gara a tempo e non ero riuscita a fare le girate come dovevo, quindi il tempo non era buono. Siamo arrivati al nono posto. L'istruttore ha detto che non mi avrebbe più fatto la ricognizione, tanto facevo come mi pareva. Ma era il mio primo 100 quindi secondo me potevo essere perdonata ed ero abbastanza contenta lo stesso. Invece il secondo giorno che bastava fare netto, ho disturbato Perseo prima del settimo ostacolo e l'ho fatto saltare molto prima e naturalmente l'ostacolo è caduto. 4 penalità quindi. Sofia ha fatto barriera all'ultimo ostacolo il primo giorno e anche il secondo che era a regolarità una barriera. Ci siamo divertite comunque e il tempo era bello tutte e due i giorni.

Nessun commento:

Posta un commento