mercoledì 25 agosto 2010

Ridning med systersdotters ponny

Här syns ett av mina stora fel bra på bild. Jag sänker lätt den inre handen lägre ner än den yttre och håller händerna för långt framme så att jag sitter framåtlutad. Jag fick prova på min systers dotters, Saaras ponny, Sälli. Hade alltså ingen ridlärare som sa något till mig och det var bra att Saara tog några bilder på mig, för där ser jag nu tydligt vilka fel jag gör. Så något konkret om min sits tror jag att jag har lärt mig under den här sommaren i Finland. Först CR-kursen och sedan Mervis timmar har verkligen hjälpt mig att bli medveten om mina fel. Och sedan det hjälper det jätte mycket att se sig själv på foton. Nu borde jag bara lära mig att korrigera dom här felen!
Sälli är en trevlig ponny. Han är stor och ganska kraftig och orkar bra bära en vuxen. Han är mycket pigg och känslig för sitsen. Man behöver bara luta bakåt så stannar han. Jag hoppade ett litet hinder och det tycks han tycka mycket om. Carlotta var med oss på stallet och hon fick också rida några varv så att jag ledde henne och hon var mycket nöjd! Stackars Saara hade så ont i ryggen så hon red inte den här gången, bara så mycket att hon red Sälli till ridbanan.


Ecco uno dei miei errori ben visibile in queste foto. La mano interna più giù rispetto all'altra e le mani troppo in avanti e così anche le spalle vanno troppo in avanti. Il corso di CR e le lezioni di Mervi mi hanno aiutato ad accorgermi di questi errori, ma ancora non riesco a correggerli da sola.
Ho provato il pony di Saara, la figlia di mia sorella. Sälli è un pony grande e robusto e può benissimo esere montato da un adulto. È piacevole da montare e molto avanti ma nello stesso momento sensibile, per fermarlo basta andare un pò indietro con il peso. Ho saltato un piccolo ostacolo e Sälli era molto contento di saltare. Dopo Carlotta ha fatto qualche giro su Sälli. Era felicissima!

Nessun commento:

Posta un commento