venerdì 24 gennaio 2014

Magic My Dream

Jag är mycket lycklig över min ridsituation just nu. Äntligen är jag nöjd efter att ha varit lätt missnöjd i många månader. Min ridlärare är toppen bra, just en sådan som jag sökte. Nu känns det igen att det är lite mer idé med ridningen, det känns mycket roligare nu. Så har jag ridit lilla Magic och är nu helt förtjust i den. Magic som mest användes för nybörjarlektionerna för att den är snäll och inte kan något speciellt. Den är liten och har inga fina rörelser för dressyr, den är ingen hopphäst heller, sa alla. Men den är nog en helt fantastisk häst. Med nybörjarna ser den riktigt lat ut och släpar benen efter sig, men så fort den känner att det inte sitter en nybörjare i sadeln så vaknar den till och blir pigg och framåt Nu har jag börjat hoppa med den lite mer och min ridlärare tyckte att det ser lovande ut. När han sedan fick höra att den är bara 5 år gammal så blev han eld och lågor. Det kan ju bli vad som helst av lilla Magic. Magic är ett engelskt fullblod och jag fick just höra att den från början varit en galopphäst, men jag vet inte om den har startat någonsin.


Adesso sono tanto felice della mia situazione al maneggio. Il mio nuovo istruttore mi piace tantissimo e dopo tanti mesi di leggera insoddisfazione, adesso sono molto contenta.
Poi sto montando il piccolo Magic e mi sto proprio innamorando di lui. Il cavallo che volevano dare via perché non salta, non ha i movimenti per il dressage, che viene utilizzato soprattutto per i principianti perché di indole buono e tranquillo, è di piccola statura e non sa fare niente di particolare. Ma quanto mi piace Magic! Da cavallino un pò svogliato che a malapena alza le zampe con i principianti, quando si accorge che in sella c'è una persona più sicura, si trasforma e diventa veloce e scattante. Ho iniziato a farci qualche saltino e il mio istruttore dice che promette bene. Poi quando ha scoperto che Magic ha solo 5 anni si è entusiasmato, chissà cosa potrà diventare il piccolo Magic! Magic è un purosangue inglese e ho saputo che proviene dalle corse di galoppo, poi so che l'hanno usato anche in monta western e il ragazzo che ce l'aveva prima l'allenava per il dressage. È così piccolo e già ha fatto così tante cose diverse.

Nessun commento:

Posta un commento